+36 20 9805 472
+36706224572

A LÁTÁSROMLÁS MÁR SZEM AKUPUNKTÚRÁVAL IS GYÓGYÍTHATÓ!

( Fittség.hu )
05-03-02 07:33


A szem térképéből, az íriszből megállapítható, hogy hol vannak blokkok az egész szervezet energiakeringési rendszerében. A kínai orvoslás tanítása szerint a szem energetikai rendszere elsősorban a májjal és a vesével van szoros kapcsolatban, de ez – tapasztalataim szerint – egyénenként változhat.

Görgényi Zoltán: Dr. Ozsváth Mária holisztikus (Nem csak a betegség tüneteit, hanem az egész embert – annak testét, lelkét és szellemét is vizsgáló, azokat harmonizáló és egy-ségében kezelő) szemész, főorvos, természetgyógyász, Góczián Zsuzsa közre-működésével megállította, sőt visszafordította Zsuzsa 80 éves férjének szemfe-nék meszesedésből adódó rohamos látásromlását.

Görgényi Z.: Zsuzsa! Hogyan jutottak el Ozsváth doktornőig?

Góczián Zsuzsa: Férjemet 10 évvel ezelőtt agytörzsi keringési zavarok miatt kezelték hosszú ideig. Ezt követően szürke hályoggal műtötték egy neves klini-án, ahol azt is megállapították, hogy rohamos látásromlása a szemfenék meszesedése miatt alakult ki, de ezt nem tudták megállítani.

Ekkor fordultam Ozsváth főorvos asszonyhoz, akit az önök műsorából már rég-óta ismerek, és engem korábban hosszú gyötrelmes szenvedéstől szabadított meg terápiájával. Mióta a Tőle elsajátított módon élek a természetes élet-, és gyógymódok lehetőségeivel, nem csak szellemem, de lelkem is épül. Mindezt azért mondtam el, mert férjem, aki egy rendíthetetlenül materiálisan gondolkodó ember mindaddig szkeptikus volt a keleti és a természetes gyógymódokkal szemben, amíg az én látványos gyógyulásomat nem látta testközelből.

Úgy is mondhatnám, hogy amíg saját gyógyulásom példája nem győzte meg, hallani sem akart az addig számára csak „hókusz – pókusznak” tűnő módszerekről.

Végül, miután más megoldást nem látott, „beadta a derekát” és hajlandó volt eljönni velem a főorvos asszonyhoz, s ő lepődött meg a legjobban azon, hogy mindössze két szem akupunktúrás kezelés után visszatért életkedve és ereje, fel-kelt az ágyból és kiment az udvarra kertészkedni.

Görgényi Z: Ezen kívül a javulás milyen jeleit tapasztalta Ön, mint kívülálló?

Góczián Zs.: Néhány kezelés után észrevettem, hogy ismét jól látja a színeket és gyönyörködik is bennük. Megjött az életkedve, összehasonlíthatatlanul jobb a hangulata, határozottabb a mozgása és mindenben sokkal dinamikusabb lett.

Görgényi Z.: Voltak-e ennél kézzelfoghatóbb jelei is a látásjavulásnak?

Góczián Zs.: Férjem nagy focirajongó. A TV közvetítések nagy élvezetet okoztak számára, de a képernyőt korábban csak 30-40 cm-es távolságból látta. A 8. – 9. kezelés óta már 2 – 3 méter távolságból is jól látja a TV-t.

Görgényi Z.: Dr.Ozsváth Máriától kérdezem: el tudná magyarázni leegyszerűsítve az Ön által kidolgozott speciális kezelési kombináció hatásmechanizmusát azoknak, akik nem értik, hogy a szemfenék meszesedésből adódó látásromlás hogyan állítható meg, ill. fordítható vissza egy energetikai kezelésnek tartott módszerrel, akupunktúrával?

Dr. Ozsváth Mária: A szem nem választható el szervezet egészétől, annak energetikailag is szerves része. Ezért az általam kidolgozott speciális kezelési mód az írisz diagnosztikával kezdődik. A szem térképéből, az íriszből megállapítható, hogy hol vannak blokkok az egész szervezet energiakeringési rendszerében. A kínai orvoslás tanítása szerint a szem energetikai rendszere elsősorban a májjal és a vesével van szoros kapcsolatban, de ez – tapasztalataim szerint – egyénenként változhat. Tehát nem biztos, hogy mindenkinél a máj és a vese pontot kell megkezelni, mert vannak olyanok is, akiknek a gyomor, vagy a tüdő pontjába kell a tűt szúrni ahhoz, hogy csí, ill. hőenergiát tudjunk felküldeni a szemekhez. Bár tudományosan nem ez a pontos magyarázat, de talán ez a legérthetőbb válasz arra, hogy ugyanarra a betegségre az egyik páciensnek a feje tetejébe, a másiknak meg mondjuk a füleibe szúrom az akupunktúrás tűket.

Görgényi Z.: Jól gondolom, hogy a szemfenékhez jutatott energiával, nem a meszesedés tüntethető el, hanem az elmeszesedett részek funkcióit átvenni képes környező sejteket és szöveteket lehet kondicionálni?

Dr. Ozsváth M.: A meszesedés valóban nem tüntethető el, de az a terület a táplálékhiány miatt már egyébként is sok esetben működésképtelen. Ezzel szemben a körülötte lévő látóidegszövet és a látóideghártya még felerősíthető.

Ilyenkor a periférikus látásért felelős pálcikasejtek átveszik a látáskoordináló szerepet az éleslátásért felelős károsodott csapoktól, és ezzel párhuzamosan beindulhat a látás élesedése is. Ezzel a módszerrel tehát nem csak a megvakuláshoz vezető folyamat állítható meg, hanem sok esetben a látás élessége is javítható.

Forrás: Sanitas


www.komplementermedicina.5mp.eu

www.akupunktura.5mp.eu

wwwakupunktura.blogspot.com

tel :06 20 9805 472

Alkalmas sokféle betegség, kóros állapot kezelésére, vagy kedvező befolyásolására

A minket körülvevő világ jelenségei hatnak ránk, és erre különböző módon, de bizonyítottan reagálunk. A holisztikus megközelítés következtében együtt van jelen a hagyományos orvosi terápia és ezt kiegészítve a keleti alternatív gyógyítás eszközei. Nincs két egyforma ember, így nincs két egyforma terápia sem. . Kezeléseinkkel hatékonyan csillapítjuk a gerincfájdalmát, fejfájását és egyéb fájdalmait, a szemfenék meszesedés , illetve a kialakult szemfenék problémák karban tartását is végezzük,jó eredménnyel és hatékonyan,és megelőzhetjük a keringési problémák súlyos következményeit, mint pl. a stroke, az infarktus a trombózis, az embólia kialakulását. . Hasznos tanácsokat adunk a fogyni vágyóknak, A vizsgálatokkal és terápiákkal kapcsolatos kérdéseivel forduljon orvosunkhoz

A Komplementer medicina, a holisztikus természetgyógyászat és az orvosi tudás és gyógyítás teljes tárházában jártasak vagyunk.
Igy minden vendégünknek egyénre szabott terápiát tudunk alkalmazni.

ORVOSI

A jó orvos-beteg kapcsolatnak nagy jelentősége van betegség kezelése és a mielőbbi gyógyulás szempontjából. A betegnek meg kell bíznia orvosa szaktudásában és bizalommal meg kell osztania vele minden olyan információt, amely hozzájárul a diagnózis felállításához és a betegség gyógyításához. Az orvosnak jó kapcsolatot kell kialakítani a beteggel, magas szintű készségeket és szaktudást kell demonstrálni, éreztetni, hogy minden beteg egyenlő és fontos számára, illetve a gyógyítás során objektívnek és érzelmileg semlegesnek kell maradnia.

Az orvos-beteg kapcsolat minősége mindkét fél számára fontos: minél jobb a kölcsönös bizalom, megbecsülés, a közös értékek és a betegség-egészségfelfogás terén, annál nagyobb lesz a két fél által átadott információk mennyisége és minősége, ami közvetlenül befolyásolhatja a diagnózis felállítását, a betegség kezelését és a beteg ismereteit saját állapotáról. A rossz kapcsolat kihathat a diagnózis pontosságára, a helyes kezelés megválasztására, illetve előfordulhat, hogy a beteg nem tartja be az orvos előírásait, második orvossal konzultál vagy másik kezelőorvost választ.

SZEMTÉNING

Jaj de fáradt a szemem! sóhajtunk fel sokszor a számítógép monitora vagy a televízió képernyője előtt, amikor órákat töltünk ott. Mert bizony nemcsak a testünk fárad, hanem a szemünk is jelez, könnyezik, szúr, viszket.

A szemünket is edzeni, tornáztatni kell, hogy ne lustuljon, ne fáradjon el hamar. Ehhez elég óránként felállni néhány percre a számítógép elől, speciális gyakorlatokat végezni, rendszeresen tornáztatni. Megfelelő gyakorlatokat a www.alternativszemdr.hu weboldalon lehet találni. Ha megszokjuk és alkalmazzuk is ezeket, sokkal kisebb a látásromlás veszélye, hiszen nem felejt el pislogni, könnyet termelni a szemünk, a nyak izmai sem fáradnak el.

Nagyon fontos a számítógépes munkahelyeken a megfelelő ergonómiai kialakítás, a képernyő megfelelő távolsága. A táplálkozás sem utolsó szempont jó és tartós látásunk megőrzésében. A szem és a máj elsősorban a kínai gondolkodásban szorosan összefügg, ezért ajánlatos odafigyelnünk táplálkozási szokásainkra is. Fontos a napi többször keveset étkezés kialakítása. Ételünk tartalmazzon egyenlő arányban szénhidrátot, fehérjét, zsírokat, vitaminokat, ásványi anyagokat.
Természetesen az orvosi diagnózisra is nagy szükség van szemünk állapotának felmérésekor. Az egészséges emberek is jól teszik, ha kikérik szakember (a szemorvos, a szemtréner) tanácsát, aki pontosan megmondja, milyen gyakorlatokra van szükségünk.

IRISZDIAGNOSZTIKA

Az örökletes tényezők, a belső szervi megbetegedések, a toxikus anyagok, a stresszhelyzetek különböző nyomokat, jeleket hagynak az íriszen.
Precíz szervtérkép alapján következtetni lehet a teljes szervezet működésére, az energiaszintre éppúgy, mint a szerzett tulajdonságokra, betegségekre.
Az írisz vizsgálata réslámpával történik. Maga a vizsgálat fájdalommentes, ártalmatlan, bármikor és bármilyen gyakorisággal elvégezhető.

Megállapítható vele: A szervezet funkcióköreinek müködése,a szervezet holisztikus egyensúlya.

AKUPUNKTÚRA

Napjainkban az elidegenedés, az illúzióhiány, a jövőkép bizonytalansága már-már világméretű. Ez a társadalmi élet egészére jellemző jelenség az orvos-beteg kapcsolatot is sűrűn átszövi. . A betegségre kárhoztatott ember fenyegető létkérdései elől még ideig-óráig el tud menekülni a tömegkommunikáció csiholta álszükségletek lelki \”szupermarketjébe\”. A rohanó élettempó azonban a reményt és hitet vesztett orvos-beteg páros orvos pólusát sem igen kíméli. Az orvos a gyógyító gépezet hangyaszorgalmú alkatrésze, aki technokrata allűrjeivel, sokszor szánalmas betegriogató műszereivel, megalomániás szakmai személyiségével az utóbbi időben változni csak alig képes liliputi technikusi mentalitású maradt. Talán ezért került az utóbbi néhány évtizedben új megvilágítás fényébe a pszichoszomatika, mint az orvos és a beteg közötti szélesebb, mélyebb és hosszabb kommunikáció lehetôsége. Az európai kultúrkörből kiindulva a pszichoszomatikus gondolkodás vezet legközelebb annak megértéséhez, ho
gy miért oly tömegméretű az érdeklôdés manapság a hagyományos keleti gyógymódok – ezen belül az akupunktú- ra – iránt. Az akupunktúra alig, illetve nagyon kevés mellékhatással rendelkezik. Éppúgy része egyebek között a belgyógyászatnak, a reumatológiának, az orr-fül-gégészetnek, mint ahogyan a nőgyógyászatnak, ideg- gyógyászatnak és a táplálkozástudománynak. Az általános orvoslásban a tömeges gyógyszerszedés elleni alternatívaként jelent meg, Magyarországon pedig elsősorban a fájdalom enyhítésében, a szenvedélybetegségekben (nikotin, alkohol, drog) és főleg a táplálkozástudományban (fogyókúrák) nyújtott terápiás eredményei és sikerei hívták életre. Az akupunktúra eredeti, tradicionális felfogásban egy átfogó diagnosztikus és terápiás eljárás, melyben a gyógyhatást a bőr anatómiailag meghatározott pontjainak tuszúrással való ingerlése idézi elô. Kezdeteit homály fedi, múltja Kínában 5-7 ezer évre tekint vissza
http://www.alternativszemdr.hu

RÖVID ISMERTETŐ A HAGYOMÁNYOS KÍNAI ORVOSLÁSBÓL

A hagyományos kínai orvoslás (rövidítve HKO), egy sor Kínából eredő hagyományos orvosi eljárást takar. A nyugati világ nagy részében kiegészítő, illetve alternatív orvosi rendszernek tekintik, míg Ázsia nagy részén az elsődleges orvosi ellátás része.

A HKO olyan kezeléseket jelent, mint a gyógynövénykúrák, akupunktúra, étrendterápiák, Tui na és Siacu masszázs; gyakran a Qigong és a Tai chi-t is szorosan összefüggésbe hozzák a HKO-sal.

A HKO elmélete rendkívül összetett. Eredete évezredekre nyúlik vissza. Elmélete a természet, a kozmosz és az emberi test aprólékos megfigyelésén alapszik. Legfőbb elméleti alapjai a Jin-jang, az az öt elem (öt fázis), az emberi test csatorna (meridián) rendszere, a Zand Fu elmélet, a hat megerősítés, a négy réteg, stb. Tudományos szempontból az elméletek megalapozottsága és rendszerezése hiányos.

A hagyományos kínai orvoslás filozófiája ugyanabból a tőből ered, mint a taoizmus és a buddhizmus. Azt a klasszikus keleti világlátást tükrözi, mely szerint az élet és az egyének tevékenysége minden szinten szoros kapcsolatban áll a környezettel.<1> Említésre méltó továbbá, hogy a legkorábbi hagyományos kínai orvoslás azon taoista mesterektől származott, akik különleges érzékkel rendelkeztek az emberi testtel és működésével kapcsolatosan, több órás meditációjuknak köszönhetően. Valószínűleg ez az oka, hogy a HKO oly sok taoista eredetű elvet örökölt.

Uralkodásának aranykora alatt i. e. 2698-tól 2596-ig, Qi Bo (Csi Po) (岐伯) miniszterével folytatott párbeszédének eredményeképp, a kínai hagyományok feltételezése szerint Huang Di (Huang Ti), a Sárga Császár alkotta meg a Nei jing su wen (Nej csing szu ven)t (内经·素問》) avagy a Belső könyvek – Egyszerű kérdések (más értelmezés szerint: A belgyógyászat alapkérdései) melyet Huang Di nei jing (Huang Ti nej csing)ként is ismerünk. A modern tudomány feltételezése szerint ezt a szöveget egy névtelen tudós vagy tudósok állíthatták össze, nem korábban mint a Han-dinasztia idején, alig több mint kétezer éve.

A Han-dinasztia (i. e. 202 – i.sz. 220) ideje alatt Zhang Zhongjing (张仲景/張仲景), a kínai Hippokratész, aki Chang-sha polgármestere volt az i.sz. második század vége felé, írta az Értekezés a hidegkárokról című tanulmányt, mely a legkorábbi ismert utalást tartalmazza a Neijing Suwen-re vonatkozólag. Egy másik kiemelkedő Han belgyógyász, Hua Tuo (i.sz. 140 – 208) volt, aki betegeit borból és porrá tört kenderből készített szerrel altatta. Hua orvosi-, sebészi beavatkozásai, valamint gyógynövény kezelései szintén használatban voltak fejfájások, szédülés, bélférgek, láz, köhögés, torokfájás ellen, sőt még egy nőgyógyászati diagnózis során is, ahol halott magzatot kellett eltávolítani egy nő testéből.

A Jin-dinasztia korabeli orvos, az akupunktúra és moxaterápia szószólója, Huang-fu Mi (i.sz. 215 – 282) szintén idézett a Sárga Császártól Jia Yi Jing (甲乙经/甲乙經) című művében i.sz. 265 körül. A Tang-dinasztia idején, Wang Ping állítása szerint birtokába jutott egy eredeti Neijing Suwennek, melyet alaposan kibővített és továbbszerkesztett. Ezt a művet egy császári bizottság az i.sz. XI. században vizsgálta át.

A kínai orvoslás nagy súlyt helyezett a betegségek megelőzésére, a tanácsok általában a helyes életmódról szóltak. A táplálkozásnak különleges figyelmet szenteltek, mert ?a betegség a szájon keresztül hatol be”.
A kínai gyógyászat arra törekedett, hogy az egész szervezetet erősítse. Ezért diétát, masszázst, napfürdőt, vízgyógyászatot és gyógytornát alkalmaztak.
A kínai birodalom virágzásának szakaszában állami egészségügyi szolgálat is működött, fő feladata a császári udvar egészségügye fölötti őrködés volt. Az állami egészségügyi szolgálat irányításával dolgoztak az udvari és tartományi orvosok.
A kínai orvosok gyógyszerkincse igen gazdag , sok növényi, állati és ásványi anyagból állt.
A régi kínai orvoslás érzéstelenítő, kábító szereket is használt: mandragórát, ópiumot, hasist, stb. Olykor műtéteket, még mellkasi és hasi műtéteket is végeztek az elkábított betegen. Később azonban a kínai sebészet a vallás tilalma miatt abbamaradt, visszafejlődött.
A vallás szigorúan tiltotta a test megcsonkítását. Ha elkerülhetetlen volt az amputáció, a levágott végtagot gondosan meg kellett őrizni és a beteg halála után vele együtt eltemetni. A vallás a boncolást is tiltotta, mely megakadályozta az anatómia fejlődését.
A kínaiak képzeletében az emberi szervezet a világ kicsinyített másaként élt. Úgy képzelték, hogy az emberi szervezetben lejátszódó folyamatok a világot alkotó elemek változásaival kapcsolatosak. Az embert nem választották el a természettől.
A szervezetben is ellentétes erők harca folyik, ezek ingadozása, kimenetele határozza meg az egészséget illetve a betegséget. A két fő erő a jang ( aktív, meleg, száraz, férfias) és a jin (passzív, hideg, nedves, nőies). Egyensúlyuk biztosítja az egészséget.
A diagnosztikában nagy jelentőséget tulajdonítottak a pulzus vizsgálatának. A kínai orvos kifinomult tapintásával több, mint 100 féle érverést különböztetett meg.
További diagnosztikus következtetéseket vontak le a nyelv, valamint a testnyílások vizsgálatából. Vizsgálták a szájat, szemet, fület, orrnyílásokat, végbélnyílást és az ürüléket (székletet, vizeletet). A vizelet ízéből (édeskés, savanykás, stb.) következtettek bizonyos betegségekre.
A gyógyítás fő módszerei ?az ellentét elvén” alapultak. Az egyes betegségek gyógyítására sokféle tapasztalati gyógyszert használtak, például a vérbajt higannyal, a rühösödést kénes kenőccsel kezelték. A fertőző betegeket elkülönítették. Gyógykezelésre alkalmazták a masszázst is. A rabszolgatársadalom és a vallás megerősödésével a vezető szerep a papok kezébe került. Az orvosi tevékenység a templomokban és kolostorokban központosult.
.

A kínaiak a jin és jang kiegyensúlyozására törekszenek
Krisztus előtt II.század. Elkészül a kínai orvoslás első nagy tankönyve, a „Huang-Ti nei-csing”, azaz „A Sárga császár klasszikus belgyógyászata”. E munka korának anatómiai, élettani és kórtani elképzeléseit éppúgy tárgyalja, mint a diagnosztikai és terápiás módszereket. Leírja az analógiás medicina alapjait, ahol is az emberi szervezet működési területeit összehasonlítja a természeti jelenségekkel, és a társadalom életével.
Három természetfilozófiai koncepció alkotja a nei-csing klasszikus orvoslásának alapját: a jin és jang ellentétes princípiumainak tétele, a mindent átható életleheletbe (csi) vetett hit, valamint az öt elem tana. A könyv az ősök kultuszából származó korábbi hagyományokat is őriz a démonűzés és a varázslás köréből.
A jin és jang kiegészítő rendszere végső soron a filozófus Kung Fu-ce (Konfuciusz) társadalompolitikai elképzeléséből vezethető le. Tanait Cson-Jen filozófus fejlesztette ki teljesen a Krisztus előtt 300 körüli időkben a jin és a jang típusú erők és jelenségek átfogó elméletével. Minden természeti jelenséget két ellentétes és mégis egymást kiegészítő lételem kifejeződéseként értelmezett; ez a jin és a jang. A jin eredetileg egy domb árnyékos, a jang pedig a napsütötte oldalát jelentette. Alapjában véve a jin a test anyagának jelképe, a jang a funkcionális tevékenységé. A természetben minden test vagy jelenség a jinhez (például föld, nőiesség, eltűrés) vagy a janghoz (ég, férfiasság, cselekvés) kapcsolódik. A két véglet harmonikus egyensúlya jelenti az egészséget. Az egyik oldal túlsúlya (si) vagy csökevényes volta (hszü) betegséghez vezet. A testrészeknek és szerveknek is betegségeik lehetőségével megvan a jin és vagy a jang jellege. A klasszikus kínai medicinában a jin és a jang rendszerét a csiről az életlehetelről szóló tanítás egészíti ki. Ennek alaptétele szerint mind az élettelen, mind az élő természet áthatja egy mindenben megnyilvánuló erő. Ez a „csin”, amely a széllel, a felhővel vagy a lehelettel asszociálódik – az emberi testben lévő vezetékrendszeren átkering.
A hibás életvezetés következtében zavar léphet fel a jin és jang egyensúlyában. Ennek a helyreállítása akupunktúra vagy moxibuszció (gyógyfüvek beleégetése a bőrbe) segítségével történhet.
Az analógiás orvoslás duális, kéttagú jellege a jin-jang tan mellett a Krisztus előtti III. században kibontakozott egyfajta ötös tan is, az öt elemé és azok változásaié, mely szerint minden természeti folyamat ezekre az átalakulásokra vezethető vissza. Az „öt átalakulási fázis” középpontjában e különböző elemek átalakulása, illetve egymásból való kialakulása és „legyőzése” áll. Az öt elem: a tűz, a víz, a föld, a fém és a fa. A fából tűz lesz, a tűzből hamu stb., a víz pedig eloltja a tüzet. Ez az átalakulás és megszüntetés áll az „öt átalakulási fokozat” elméletének középpontjában.
A belső szervek osztályozásának is a párhuzamok keresése az alapja. Az államszervezet részeinek megfelelően öt ?magtárszerv” van (máj, szív, lép, tüdő és vese), továbbá hat palotaszerv” (epehólyag, vékonybél, gyomor, vastagbél, hólyag és szívburok), melyeket vízszintes és függőleges (meridionális) csatornák kötnek össze.
A gyógyítás feladata abban áll, hogy valamely szervnél levezesse a túlsúlyt, és eltakarítsa az útból az akadályokat.